TTH Holstebro (igen) i toppen


14.04.2020 | Af Nanna Gantriis Mortensen - Foto: Fotograf Ole Mortensen

… denne gang er det i en ny medieanalyse foretaget på tværs af klubberne i HTH Ligaen og Primo Tours Ligaen.

Med over 18.000 omtaler på tværs af dame- og herreholdet er TTH Holstebro en af Danmarks mest omtalte håndboldklubber i perioden 1. januar-31. december 2019.

Det viser en ny medieanalyse udarbejdet af Infomedia for Divisionsforeningen Håndbold. Nærmere bestemt er der fokuseret på antallet af artikler, webkilder samt radio- og tv-indslag, hvori de danske ligahåndboldklubber er omtalt.

Specielt klubbens herrehold er godt repræsenteret i medierne med små 11.000 omtaler i lokale, regionale og nationale medier i 2019. Dermed er holdet det 4. mest mediedækkede i Danmark, kun overgået af de nykårede danske mestre fra Aalborg Håndbold og Team Esbjerg, samt GOG.

Holstebros damer placerer sig på en samlet 12.plads med over 7.000 omtaler og ender foran flere etablerede klubber i både dame- og herreligaen.

Lægger man de to Holstebroholds medieomtale sammen, bliver TTH Holstebro med 18.455 samlede artikler Danmarks mest omtalte håndboldklub målt på antallet af artikler/radio/tv-spots.

Resultaterne af analysen er noget, som glæder TTH-direktør John Mikkelsen:

- Vi ved naturligvis godt, at man kan læse disse analyser på mange måder og drage forskellige konklusioner fra dem. Vi er dog stolte over de resultater, analysen viser. At vores to ligahold er med til at brande Holstebro og regionen i sådan grad viser, at vores håndboldprodukt har en stærk profil, samt en markedsføringsværdi i millionklassen siger direktøren og fortsætter:

- Analysen er et udtryk for, at den omtale som elitehåndbolden får i både lokale, regionale og landsdækkende medier gør, at vores sponsorer opnår stor værdi og eksponering i hele landet. Den investering sponsorer laver i Holstebros elitehåndbold har en flot rækkevidde, og netop dét bakker analysen fra Divisionsforeningen op om, siger John Mikkelsen.

Del på facebook